העוצמה של מיצובישי נכנסת הביתה
 

האם ניתן למזג חדר אמבטיה והאם יכולה להתפתח בקטריה בגלל הלחות המוגברת?

יש לנקוט זהירות במיזוג חדר אמבטיה באמצעות שלוחה של מזגן מיני מרכזי, מכיוון שהאוויר בחדר האמבטיה לח בהרבה מהאוויר ביתר חדרי הבית. היחידה הפנימית במזגן מיני מרכזי נועדה לטפול ברמה מסוימת של לחות – נמוכה יותר מהלחות הקיימת באמבטיה.

במידה שאתם מחליטים להוציא שלוחת אוויר מהמיני מרכזי אל חדר האמבטיה, קחו בחשבון את התופעות הבאות:

האויר בחלל האמבטיה לא יקורר מספיק, מאחר שמאנרגיית הקירור תבוזבז על ייבוש האויר.
במידה שתרצו ליהנות ממיזוג האוויר ביתר החדרים, ובמקביל ליהנות ממיזוג אויר באמבטיה, תפוקת הקירור ליתר החדרים תיפגע באופן משמעותי ביום חם.
בנוגע לבקטריות, סוללת המעבה תוכננה לתפקד בסביבת לחות יחסית של כמעט 95%, מכיוון שרק כך היא מצליחה לעבות מים מהאוויר הזורם דרכה. במידה שסינון האויר ליחידה הפנימית תקין (כלומר, הפילטר תקין ומנוקה באופן עקבי ושיטתי), אין כניסת אוויר ליחידה הפנימית מלבד המעבר דרך הפילטר, וניקוז מי העיבוי תקין ואין חסימת ניקוז מי העיבוי – לא אמורה להיות כל בעיה של התפתחות בקטריות.

כדאי לדעת, שהבידוד הפנימי ביחידות מיני מרכזי מתוצרת מיצובישי עשוי מפולימר המדכא התפתחות בקטריות ודוחה לחות. קיימים מזגנים אחרים הנמכרים בארץ, בהם הבידוד הפנימי עשוי מסיבי זכוכית וחומרי בידוד זולים המאפשרים ספיחת לחות והצטברות אבק ובקטריות, דבר שניכר בריח של טחב באוויר הנפלט מהיחידה. הדבר בא לידי ביטוי באופן בולט לאחר אירוע של חסימת ניקוז מי עיבוי – דבר די שכיח ביחידות מתוצרת זולה, מכיוון שזרבובית הניקוז בהם היא בעלת קוטר קטן מאוד. במזגני מיצובישי, זרבובית הניקוז גדולה במיוחד באופן המונע חסימת ניקוז מי העיבוי גם כאשר נכנס לכלוך או אבק אל בריכת הניקוז של היחידה הפנימית.

לסיכום: ניתן למזג את חדר האמבטיה, תוך שימת לב לנושאים שפורטו כאן. גודל המזגן וכמות האוויר שיש לספק לחדר האמבטיה הינם פונקציה של עומסי החום הקיימים בחדרי הבית ונפח חדר האמבטיה.

חזרה לעמוד בלוג ראשי    >
דילוג לתוכן