העוצמה של מיצובישי נכנסת הביתה
 

שינויי מזג האוויר הביאו אותי לחשוב: אינוורטר!

כיצד באים לידי ביטוי היתרונות של מזגן אינוורטר בזמן עונות מעבר? האם פעילותו מוגבלת בגלל "משחקי כפתור" מוגזמים בעת מזג אוויר משתנה? האינוורטר כאן כדי לענות על הכל.   

סברה רווחת אומרת שכאשר מדובר בעונות מעבר, השימוש במזגן הביתי פוחת. הסברה הזו אינה עומדת  במבחן המציאות כשמדובר בעונות מעבר בישראל – תקופות שמאופיינות בתנודות חדות במזג האוויר וב"קפיצה" מהירה ממצב שרבי לקור פתאומי ולהיפך. בתווך, המכה הידועה לשמצה, שהפכה לסימן היכר בולט של עונות מעבר בישראל: האובך. מסתבר, שהתנודות במזג האוויר, דווקא הופכות את השימוש במזגן בבית ובמשרד לשכיח יותר בתקופות אלו. השינויים התכופים במזג האוויר, גם מחדדים את היתרונות של שימוש בטכנולוגיית מזגן האינוורטר על פני מזגנים רגילים. חשוב ומומלץ לבחון אותם. 

חיסכון בכיס

הרצון לחסוך בכיס שלנו בעת שימוש במזגן, אינו תקף כמובן רק לעונות מעבר, אך הוא מוצא בתקופות אלו ביטוי הולם. פעולות כמו: העלאת טמפרטורת החדר, הורדת הטמפרטורה ושוב העלאה לאחר פרק זמן קצר – הן פעולות אופייניות למצבי מזג אוויר המשתנה במהירות. מה ההשלכה של כך על פעילות המזגן? 

פעולות אלו, מאלצות מדחס במזגן רגיל לעבוד קשה יותר על מנת להחדיר ולהוציא חום מחלל המקום. עצימות העבודה של המדחס ואופי השינוי התכוף שבין מצב קר וחם – מצריכים תפוקה מלאה שלו, ולכן גם צריכת החשמל של המזגן גבוהה יותר. במזגן אינוורטר לעומת זאת, המדחס החכם יודע לעבוד בתפוקה משתנה ונמוכה יותר, על מנת להתאים את מצב החום לחלל. המדחס עובד על פי מה שנחוץ, ולא על פי דפוס פעולה קבוע של ON AND OFF. דפוס פעולה זה משיג חיסכון של עשרות אחוזים בהשוואה לצריכת החשמל של מדחס סטנדרטי. זהו חלק חשוב מן ההתייעלות האנרגטית הכוללת, ומבזבוז מיותר של צריכת אנרגיה. 

קראו בהרחבה על מזגן שקט

בקרת אקלים חכמה

הנגזרת של מדחס היודע לשנות את תפוקתו ולהתאים מצבי חום לחלל החדר – היא הביטוי בפועל של טכנולוגיית בקרת אקלים חכמה. למדחס האינוורטר החכם, יש את היכולת המלאה לבצע התאמות לדרישות הצרכן, כך שניתן יהיה ליהנות מטמפרטורה אחידה ולאורך זמן, שעונה בצורה מושלמת לצרכיו. 

היתרון הזה משמעותי במיוחד בעת שינויי מזג האוויר השכיחים לעונות מעבר. המעברים התכופים בין מצבי חום וקור, אינם משפיעים על יכולתו של המדחס להבין את המצב כפי שהוא, ולמנוע מן הצרכן תחושה כי "קר לו מדי" או "חם מדי". יכולת המדחס לווסת את הטמפרטורה בצורה יעילה בחדרי הבית, ולהחליט באיזה אחוז יחסי מכוח הסוס הכולל עליו להפעיל, הופכת את בקרת האקלים לפינוק של ממש. טווח פעילות המדחס יכול לנוע מאחוזי הספק בודדים ועד ל-100% אחוזי הספק – הכל בהתאם לנדרש לקירור וחימום המקום, ולא מעבר לכך.      

עמידות לאורך זמן

כמו בשני היתרונות שהוזכרו, גם יתרון איכות החומר הוא נגזרת של פעילות המדחס הכוללת. מעצם העובדה, כי המדחס החכם יודע מתי להשתמש בתפוקה מוגברת ומתי להקטין אותה, מסייע הדבר להאריך את חייו ולמנוע שחיקה מתמשכת. המשמעות ברורה: עבודה כנדרש ובאופן רציף, ולא בשיטה של ON AND OFF (האופיינית במיוחד לשינויי מזג אוויר בעונות מעבר), מקטינה את אחוזי הבלאי הכוללים. הצרכן יכול ליהנות ממזגן האינוורטר לאורך שנים. כמובן שחשוב בכל מקרה לשמור על תחזוקה נכונה, כדי להאריך עוד יותר את חיי המדחס וליהנות מן האינוורטר למשך זמן רב במיוחד. ניקוי מסננים הוא דוגמה טובה לפעילות משמרת.     

על מזגני אינוורטר של מיצובישי אלקטריק

כחלוצה בשימוש בטכנולוגיות מתקדמות למיזוג אוויר, מיצובישי אלקטריק מובילה את עולם מזגני האינוורטר. הפעלה חכמה, התאמה לדרישות המשתמש, חיסכון וחדשנות – הם הסיבות לכך שמזגני מיצובישי אלקטריק הפכו לשם דבר בתחום. מזגן מפוצל עילי גלוי, מזגן מיני מרכזי ועוד של מיצובישי אלקטריק, הם רק חלק מן הקטגוריות המבוקשות בתחום המזגנים החכמים.

קראו בהרחבה – מזגן מומלץ מיצובישי     

מעוניינים לשמוע עוד? 

תוכלו להתרשם ממבחר המזגנים של מיצובישי אלקטריק וליצור קשר עמנו בכל עת. 

חזרה לעמוד בלוג ראשי    >
דילוג לתוכן